UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Joanna Paprocka-Gajek, Platery warszawskie w latach 1822-1914. Asortyment, odbiorca i obyczaj.

Książka ta jest poświęcona produkcji wyrobów platerowanych w Warszawie w okresie od pojawienia się pierwszego warsztatu w 1822 roku aż do wybuchu I wojny światowej. Szczegółowe omówienie tematu przez Joannę Paprocką-Gajek, w połączeniu z licznymi ilustracjami daje nam wgląd w bogatą, a nieco już zapomnianą dziedzinę życia naszych dziadków.



Polskie kimono | pokazy i warsztaty | 24 i 25 września

aktualność

kimono polskie, Imagine One World, wszelkie prawa.jpg

Choć Polskę i Japonię wiele łączy, to czy ktoś spodziewał się łowickich wycinanek na kimonie? Zapraszamy na pokazy i warsztaty prezentujące tradycyjne japońskie stroje w światowym, olimpijskim kontekście. 

Polskie kimono zdobione makami, chabrami i sikorkami, stworzone przez Kunio Arimę, stanowi część niezwykłego projektu. W jego ramach japońscy artyści przygotowali kimona inspirowane kulturą wszystkich państw biorących udział w Igrzyskach Olimpijskich 2020 r. w Tokio. We wrześniu w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie będzie można podziwiać sześć niezwykłych kimon, które wyszły spod ręki mistrza Arimy – w tym polskie kimono olimpijskie. Natomiast uczestnicy warsztatów organizowanych w muzeum własnoręcznie ozdobią chustki, korzystając ze wskazówek samego Kunio Arimy.

Inicjatorem zaproszenia mistrza Kunio Arimy do Polski jest firma Open The Dream reprezentowana przez Alinę Tutakiewicz-Fukushimę.

_________________________________________________________ 

DLA KOGO: młodzież i dorośli

KIEDY: 24 i 25 września 2019 r.; pokazy: 12.00–13.00; warsztaty: 17.00–21.00

BILETY: pokazy – 15 zł (bilet ulgowy) lub 20 zł (bilet normalny); warsztaty – 50 zł

Do nabycia online lub w kasie muzeum

GDZIE: Villa Intrata

ORGANIZATORZY: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Open The Dream

Podziel się:
Wykop Facebook
4. Konserwacja stoły nanban 2017, fot. Z. Reszka.jpg

Konserwacja unikatowego japońskiego stołu nanban (artykuł)

Dzięki finansowemu wsparciu japońskiej fundacji Sumitomo i współpracy Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie z wybitnymi znawcami azjatyckiej laki przeprowadzono konserwację siedemnastowiecznego stołu w typie Nanban z kolekcji wilanowskiej. Był to jeden z pierwszych projektów konserwatorskich angażujących jednocześnie specjalistów z Japonii i Europy. Wpisuje się on w trwającą od lat dziewięćdziesiątych współpracę naukową i konserwatorską między Japonią a instytucjami światowymi, w których zbiorach znajdują się dzieła sztuki dekorowane laką wschodnią – niezwykli świadkowie nowożytnych kontaktów między Wschodem a Zachodem. Dzięki tej wymianie wiedzy i doświadczeń wypracowywana jest strategia ochrony tych bardzo delikatnych orientalnych eksponatów.

sepecik__laka_japonia_wil.2995.jpg

Sztuka Dalekiego Wschodu w galeriach magazynowych (artykuł, Silva Rerum)

W udostępnionej zwiedzającym części magazynu sztuki Dalekiego Wschodu można oglądać wiele interesujących i cennych obiektów. Zanim będzie można je poznać bliżej, warto zadać sobie pytanie: czemu zostały zgromadzone w tym miejscu, a nie w pałacowych wnętrzach?

31_03.kopia - całość.jpg

Makata wschodnia - Kołderka królowej Marysieńki (artykuł, Sobiesciana)

2. poł. XVII w., Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Warszawa, Polska
Makata jest darem Romana Sanguszki ofiarowanym Muzeum w 1983 roku jako kołderka …

44_ksiazka chinska mala.jpg

Daleki Wschód w Wilanowie (artykuł)

Dalekowschodnia porcelana i wyroby z laki oraz przedmioty produkowane w Europie na wzór chińskich i japońskich lub dekorowane „w stylu chińskim” zdobiły wnętrza pałacu w Wilanowie od początku jego istnienia. Warto odkryć znaczenie tych niezwykle ciekawych i cennych obiektów.

mihrab 21.jpg

Tkanina wschodnia (mihrab) (artykuł)

Tkanina wschodnia powstała w 2 poł. XIX wieku w wyspecjalizowanej manufakturze hafciarskiej na terenie Imperium Otomańskiego. Dokładne miejsce produkcji jest …

45_zrzut_chinois.jpg

Fascynujący Daleki Wschód (e-learning)

Wilanowska kolekcja sztuki dalekowschodniej jest niezwykłym zbiorem, świadectwem poszukiwań, fascynacji, gustów XVII-, XVIII- i XIX-wiecznych kolekcjonerów. Kolekcja ta, wystrój Gabinetów i Apartamentów Chińskich oraz niepowtarzalne wilanowskie chinoiserie są nierozerwalnie związane z historią królewskiej rezydencji i jej mieszkańcami.